We use cookies to improve your game experience and to analyse our traffic. We also share information about your use of our site with our social media, advertising and analytics partners. Details OK
REGISTER AND PLAY FOR FREE!

Compose Press Release

Official MyRacingCareer.com Magazine
Language:

Campionato Italiano F4: Come a scuola: ecco i voti

Italiano 20.01.2021 - Eccoci finalmente ai voti
Medaglia d’oro: Paolo “Bello e impossibile”, il “lupo che perde il vizio e vince al pelo” Nannini. W il lupo. Minaccia il ritiro, dice di essere stanco, ma noi non potremmo fare a meno di lui. Corre per la Lotus in Formula1 che è tredicesima (su 15) nella classifica costruttori. Corre in Nations dove per il momento ha fatto un quinto posto e 7 top 10. Che voto dargli? Rende indimenticabile il torneo cacciando fuori pista il cow-boy Fisichella. Nannini come Toro Seduto, l’indiano che fa fuori il cow-boy. Macché Toro Seduto ... per noi è “Lupo seduto che guida Lotus”, the real Sitting Wolf. W il Lupo! Voto 10
Medaglia d’argento: Jesse James “una volta non mi ritiravo mai adesso invece sì” Fisichella. Sta correndo nella NASC Gold Cup Serie dove è secondo con 5 vittorie con un distacco di 30 punti da un pilota giapponese. Forza Cow-boy ... supera il Samurai! Torniamo però al Campionato Italiano. Fisico prende il campionato F4 sottogamba, si presenta all’appuntamento ingrasssato come John Wayne a fine carriera e vinciucchia solo tre volte. Per un pilota come lui è niente. Troppi panettoni. Anche se arriva secondo il Voto è 4.
Ho dato 4 a Fisichella? ahaha. Ho veramente dato 4 al Cow-boy? Devo aver bevuto troppo a Capodanno. Non si può dare 4 al Fisico. Quindi 4 per il torneo + 4 per la panza = voto complessivo 8.
Prepariamoci al terzo posto: il vincitore non solo morale del torneo, colui che ha inanellato 5 vittorie + altri 3 piazzamenti a podio su 18 gare. Medaglia di bronzo! Un pilota che le inventa tutte per vincere. Ha lottato come un leone. E’ quello (insieme ad Albanese) ad avere meglio sfruttato le griglie invertite in gara due per piazzare la stoccata. E’ anche il pilota del “giro veloce” (5 fast lap) ... come dire: come le fa girare lui non le fa girare nessuno ... cosa? Le Formula4, ovviamente.
Nuvolari vince (per la seconda volta) il premio “Genio e Sregolatezza”
perché ha dato novità, brio, leggenda, brividi e suggestioni, tremore ed emozione al vostro torneo. Voto Dodici, come dite? i voti sono dall’uno al dieci? E’ vero. Dunque Nuvolari ha fatto di più e prende Dodici. Come dite? E se avesse vinto? Se avesse vinto avrebbe preso Quindici o magari anche Sedici. E’ il pilota che ha incarnato nel nostro gioco gli immortali versi di Roberto Roversi
“C’è sempre un numero in più nel destino
quando corre Nuvolari
quando passa Nuvolari
ognuno sente il suo cuore vicino” (Roberto Roversi)

Avete capito perché lo chiamiamo NU-do-VO-ve-LA-pas-RI-sa?
Medaglia di legno Sua maestà il RE, l’italiano con il punteggio più alto. Undicesimo pilota al mondo. Massimiliano il tessiragnatele Del Ragno, Re delle pole ben 4 pole, 4 giri veloci e 4 lead. Vince solo tre gare. Troppo poco per un re. Voto: 4pole+4giri veloci+4lead=12-3vittorie=9. Voto 9.
Al quinto posto Pierino - l’uomo dello spazio - Taruffi. Non ha vinto, ma è stato una rivelazione. Sempre piazzato, sempre efficace. Gli è mancata solo un po’ di fortuna. Voto 9
Al sesto posto
un altro dei protagonisti, il pilota fantasista convertito in ragioniere, ma tornato solo per noi fantasista in grado di vincere una gara meravigliosa. E' l'inimitabile Becca Beccalossi Voto 10.
Ma attenzione: Beccalossi vince anche il trofeo costruttori con la RockMax in coppia con Verdi. quindi il voto di Beccalossi viene alzato a 11 (undici)!
Verdi voto 10. Ottavo in classifica a 23 anni (era l’undicesimo del rank). Migliore dei giovani. Un podio! Un fast lap e un lead. Grandissimo.
Settimo in classifica un Albanese (non di nazione) in grandissimo spolvero. Il pilota di Dorset non l’avevo mai visto così in forma al campionato italiano. Solo 1 podio ma tanti ottimi piazzamenti. Voto 9. Dovrei togliergli un punto per la brutta prestazione nel campionato costruttori. Avrebbe dovuto far crescere Moretti Jr (voto 6 e mezzo a Morettino arrivato 26esimo) e invece lo ha abbandonato alla sua inesperienza da rookie.
Al Nono posto (l’ottavo era Verdi) c’è il Leone Numa. Maestro nei piazzamenti. Nessun acuto se non un Top5, ma costante, roccioso, ruspante, granitico e prestante. Voto 8 e mezzo
Decimo in classifica: Maffissimo Maffo. Perde la gara con Verdi nella classifica dei giovani. Un ottimo podio e tanti piazzamenti. E’ come Niki Lauda: un computer. Sinceramente mi aspettavo una vittoria da lui, magari in una gara due a griglie invertite. Forse lo sopravvaluto, ma dopo aver perso la Under21 con lui due stagioni fa credo sia uno dei migliori talenti emergenti in giro. Voto 8 e mezzo.
All’undicesimo e al dodicesimo posto troviamo due presenze fisse delle zone alte. Due certezze che io considero quasi come una coppia affiatata: avete presente Ale e Franz, Tex e Carson, Bonnie e Clide, Biden e Kamala? Ecco “Quel ramo del lago di” Comini e il “Sciur” Brambilla sono due piloti che insieme formano una barriera alle zone alte ai piloti più giovani. Eleganti, bene educati, raffinati, Il Sciur sta lottando per la vittoria nella Italian Serie mentre di Comini abbiamo detto più volte. Voto 8 a entrambi. Mentre “l’amaro Petrus” De Petris 33enne pilota che combatte praticamente da sempre nella serie Italiana che ha vinto l’anno scorso mentre quest’anno è terzo si classifica al 14esimo posto e prende 7 mezzo.
Abbiamo saltato il 13esimo posto che trattiamo insieme al 15esimo posto. Sono i due grandi e indiscussi talenti della nostra Under21. Parliamo prima di Ianni Iannone che stravince il Torneo Under21, si piazza appunto 13esimo assoluto con ottimi piazzamenti e un top10 e arriva secondo nella classifica costruttori in koppia con “Dove passa” Nuvolari. Iannone prende un voto altissimo = 11 Grandissimo talento!
L’”Inossidabile” Terinelli arriva secondo nella Under21 ed è quindicesimo nella classifica big dove entra per due volte nei primi dieci facendo meglio dell’amico rivale Ianni. Guida il team dei “giovani terribili della Prema” (Terinelli appunto, “Dixan” Lavaggi, “il telecronista” Vanzini e il “pilota del Presidente” Minì) al quarto posto nella classifica costruttori. Voto 9 a Terinelli mentre a Lavaggi, terzo in Under21 e vera rivelazione Under21 del torneo, 9 e mezzo. Vanzini e Minì voto 8 per la concretezza a cercare il migliore piazzamento in ogni gara.
Lucio “O la va o la spacca” Ciampi si è qualificato al 16esimo posto una classifica bassa per un pilota che ha fatto piazzamenti eccellenti: ben 4 volte nei primi dieci. Voto 8
Siamo a Cirelli del mio cuore, diciassettesimo, solo quarto in Under21. Una volta nei primi dieci. E’ un pilota molto ambizioso che non si accontenta e punta sempre in alto, ciò che lo fa rischiare a volte un po’ troppo. Cirelli è una mitragliatrice coraggiosa, uno che osa senza paura e fa bene. Ha voglia di emergere. Voto 8 e mezzo.
Nello “carico come una bomba” Scarico a volte è sembrato poco bomba e molto Scarico, Scarico di nome e di fatto, però è arrivato terzo con Bello e impossibile Nannini con la loro Lotus nel campionato costruttori. Voto 7 e mezzo.
Mi aspettavo un grande Tess e un grandissimo Cacco che tanto aveva fatto bene nel campionato scorso. Hanno faticato un po’, possono fare molto di più rispetto al loro 23esimo (Tess) e 20esimo (Cacco) posto. Voto 7 a entrambi.
Cagliano è colpa mia. Non l’ho visto molto voto 7 sulla fiducia.
Siamo a Lodi su cui avevo scommesso come rivelazione del torneo. Ha alternato cose buone a cose deludenti. Aspetto Lodi al prossimo Torneo: Voto 6 mezzo.
Chiudono Zitone e Bitonte. Sono tutti giovani 6 e mezzo anche loro.
Rimane da dare il voto a Rossano 10 al suo primo torneo da Presidente. Eccezionale nella creazione delle squadre e nella cura per le livree.
Dorset 10 pure a lui perché lavorare nell’ombra è più difficile. Si sente che c’è e io che scrivo ho sempre Dorset nel cuore perché mi è stato di grande aiuto nelle mie prime stagioni facendomi capire come funzionava il gioco.
Le classifiche sono state tenute da Lecoq sempre magico e puntuale. Voto 11 perché mi ha mandato la grappa.
Chiudiamo con lo spazio Taruffi
Una nave della flotta romana è ormeggiata al porto di Ostia.
Un centurione scende sotto coperta e si rivolge agli schiavi rematori:
-"Schiavi! - dice - Ho due notizie da darvi: una buona e una cattiva. Quella buona è che sta arrivando il nostro sommo imperatore Giulio Cesare!".
- "Gloria e lode! E quella cattiva?"
- "Ha detto che vuole fare sci d'acqua!!!"
And in the end... E' stato un torneo divertente. Tutti questi comunicati vi assicuro faticosi da scrivere, ma premiati dai vostri sorrisi, servono perché credo sia importante in un gioco come questo creare una vera competizione basata sulla voglia di divertirsi insieme.
Cattivi ma sorridenti.
Al prossimo torneo. Ci sarà anche Viviani. Finalmente. Non vedevo l'ora.

Reaction

Language:
Title:
Text:
BOLD ITALIC UNDERLINE IMAGE URL

CGT - Francisco Trincao III wins in Estoril and is the winner of the CGT first edition

English 04.05.2024 - [url=https://ibb.co/... Trincao III wins Race 2 in Estoril and is the big winner of the CGT. Carson Wrecks finishes the race in 2nd and takes home the silver trophy, in a brilliant performance by the Canadian rider who carried the excitement until t... Show full release

CGT - Trincao wins Race 1 and takes the first shot at the title

English 03.05.2024 - [url=https://ibb.co/... Trincao III achieved another victory in the CGT and heads into the last race with an 8 point advantage over Carson Wrecks. Official Race 2 Results: [url=https... miss Race 2 in Estoril where Trincao will try to take the tr... Show full release

CGT - Reine Peterson takes Pole, Wrecks 2nd, Barrichello 3rd. Trincao only 10th.

English 02.05.2024 - Reine Peterson was the fastest in the last round of the CGT, he has at his side one of the favorites for the title Carson Wrecks, Ricardo Barrichello starts from 3rd. Francisco Trincao III, the other favorite, starts the home event in 10th place in ... Show full release

Carson Wrecks returns the favor and DNF from Donington Race 2, Trincao wins

English 01.05.2024 - [url=https://ibb.co/... Wrecks abandoned Race 2 at Donington after a bad fall with his compatriot Jack Clow in the first lap, Trincão wins and both go separated by 3 points for the last round in Estoril. Official Race 2 Results: [url=https... its... Show full release

Dramatic DNF for Trincao, Wrecks takes advantage

English 30.04.2024 - [url=https://ibb.co/... Wrecks takes advantage of Trincão's DNF and assumes the lead of the CGT. Official Race 1 Results: [url=https... task for Francisco Trincao III in Race 2 at Donington Park. starting from P16. Carson Wrecks starts P12. Show full release

Driver Alex Ross Set to Race in the F3 North American Series

English 30.04.2024 - Renowned driver Alex Ross is set to make his highly anticipated debut in the F3 North American Series, marking a significant milestone in his racing career. Ross, known for his exceptional talent and unwavering determination, will be competing in his... Show full release

Racing Club Series Records

English 29.04.2024 - Hey guys! This kind of statistics are not in the game for some reason, so I made these lists by myself. So these are the race winner clubs and list of the drivers and clubs who won the Club Series. Updated at the end of the season 55, please let m... Show full release

Mercedes AMG Petronas Announces New Driver Lineup for Season 57

English 29.04.2024 - We are thrilled to unveil our drivers for the upcoming season of MRC F1. Mercedes AMG Petronas is proud to announce the signing of Argentine sensation Elias Escalada and Finnish ace Jani Naumanen to our esteemed racing team. Elias Escalada, hail... Show full release

CGT - Trincao takes pole, Wrecks in the chase

English 29.04.2024 - Francisco Trincao III took Pole Position in Donington Park with his Trophy rival Carson Wrecks close behind, Ann-Cha Nilsson will start from 3rd position for tomorrow's race. Official Qualification Results: [url=https... we will have a 31-lap rac... Show full release

Carson Wrecks holds off Trincao and wins Barcelona Race 2

English 28.04.2024 - [url=https://ibb.co/... Wrecks was the winner of Race 2 in Barcelona, ​​ahead of Trincao, both recovered from the grid reversal and finished at the front again, Mercedes Stermitz closed the podium, making a consistent weekend in Barcelona. Officia... Show full release

Superlicense for free from Porsche Racing? Is it legal?

English 14.04.2024 - You might wonder why I am writing this press release. Am I against such an approach? Am I trying to demotivate people from accepting this deal with Porsche Racing? Check the full story... Show full release

Porsche Racing: Superlicence for free

English 10.04.2024 - Many seasons ago we have decided to start rewarding our supporters that help us with their activity/voting point donations, and we will continue to reward our supporters in the future too. In fact, we have increased few seasons ago. By regularly voting and logging in daily our supporters can earn enough points to get enough points to buy themselves a superlicence for the entire season. If you don’t know how to vote, you can check the video tutorial we’ve made: - https://www.youtube.... th... Show full release

Bad crash in Marina bay singapore: Anderson left with career impacting injuries.

English 04.03.2024 - After a major crash in marina B\bay in an f4 race, that saw Cal Anderson skid upside down on his roof into the wall and have the roll hoop cave in on his, with debris flyin everywhere, one piece hit his right eye. Anderson has been reported to sustain a broken wrist and blindness in his right eye along with internal bleeding, and a hemorrhage to his brain (least of the concerns right now). They say Anderson went into a coma. Anderson has yet to wake up but is very likely to survive. The race was... Show full release

Porsche Racing: Coins for Voting Points

English 23.02.2024 - Another year has come and gone, and now it’s time to reward our fans for their support. Here is the list of all voting points donations we received for season 54: ArtisMAKANS ...... coins) darklestat .... coins) JMC123 ........ coins) LionKing13 .... coins) UrošJelenko... 3.845 * - Porsche Racing shareholder We will continue to reward coins for your donations for season 54 too: - all donors of 1500+ voting points will receive 120 coins; - all donors of 1250 to 1499 voting point... Show full release

Future Of Mercedes F1 Team

English 30.01.2024 - In season 55 Mercedes F1 Team´s drivers are going to be JJ Lehto Jr & Oiva Haveri. [URL=http... 55 is going to be painful season to witness as this will most likely be our teams worst season since season 49, but it´s not the end of the world as if you want to focus on long term success in Midfield or higher Midfield, then after every Rule Regulation changes for smaller teams (Coin Flips which decide do you have to build new part completely, automatically means that next season at least is... Show full release

Aston Martin Fan Championship - Season 5

English 22.01.2024 - With the fifth edition of the “Aston Martin Fan Championship” having just ended, it is time to summarize what it was like. [b]Felipe Campolargo[/b] won his fifth title (obtaining 7 wins, 6 poles and 9 podiums) the newcomer to the Aston Martin Fan Cup [u]Ash Bee[/u] came 2nd (2 wins, 1 pole and 8 podiums) and [u]Vladimir Romadov[/u] came in 3rd (3 poles and 6 podiums). In 4th place was [u]Julianna Risko[/u] (1 victory and 2 podiums), [u]Noé Nogueira[/u] finished 5th (2 podiums) and [u]Jamie Th... Show full release

NASC driver fined for helmet antics

English 03.01.2024 - Spike Lundberg’s helmet hit his rival’s car three times before bystanders managed to pull him away. The three strikes netted him a $10,000 fine. Lundberg was taken straight to the NASC officials hauler at Daytona International Speedway, where race officials kept him for more than two hours after a NASC Silver Cup race ended. Lundberg finished in ninth place, a lap off the pace of winner Vaclav Raketa. Lundberg was involved in four on-track incidents, including one with Tsuyoshin Nakamoto that... Show full release

Norris Comes From 10th on Grid, Wins at Indianapolis GP Feature Race

English 13.12.2023 - In a thrilling display of skill and determination, American driver Dan Norris delivered a masterful performance at the F4 American Series on the iconic Indianapolis GP track. Starting from 10th on the grid in the feature race, Norris showcased his racing prowess and strategic brilliance, ultimately clinching victory in a race that will be remembered for its intense battles and unexpected twists. As the lights went out, starting mid pack proved to be difficult for Norris to overtake the other ... Show full release

Farewell Message from Juliaph Matterson

English 20.11.2023 - https://i.ibb.co/hyS... racing enthusiasts and supporters, As I bid farewell to the thrilling world of circuit racing, I am filled with gratitude for the incredible journey we've shared. Representing Indonesia has been an honor, and I am proud to have clinched 2nd place in the Formula 3 Central European Series, 2nd place in Street Racers CXVIII (U21) in season 51, and 3rd place in Friendship Cup XVII (U25) in season 53. Joining the esteemed 54 North Motorsports Club added a special chapter... Show full release

Road to next Challenge

English 13.11.2023 - V. Ceļš ended his 8-time winning strike in the WRS Rally Championship with a great win in Japan, only 1 second in front of J. Zhuk. In Season 9 wins was totally fine to win the title again. But… In next season we will have a new and fresh WRS champion. A short conversation with champion Visvaldis Ceļš. Q: How do You feel after finishing this great Win run? A: It’s Amazing after the first 4 titles every next one comes with a new surprise and difficulty level. Of course, all season was unde... Show full release
RUNTIME 0.021s - DB 0.002s - PHP 0.019s